Hem > Uncategorized > Helgens fototema – Ljus

Helgens fototema – Ljus

Ljus var det ja. Jag valde att fotografera den fina Fjärestads Kyrka i skymningsljus med lite extra ljus från en lykta.

Minns inte riktigt vad jag hade för inställning, men skulle tippa på f4.5 1/50 sek.
Ville ha med hela kyrkan inklusive tuppen på taket men att lyktan skulle vara blickfånget.
Ska helst ses i stort format – annars är den alldeles för mörk!

Så klicka på bilden!

Edit: Gjorde bilden s/v, sänkte kontrasten och tog fram färgen i lampan!

Kategorier:Uncategorized
  1. 9 februari, 2009 kl. 20:46

    Tjena!Vet inte riktigt vilken av bilderna jag gillar mest, men den svartvita ger mig en liten ruggig känsla så det får nog bli den 🙂

  2. 10 februari, 2009 kl. 07:37

    Jag gillar den i färg bäst, fint med guld och blått 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

