Hem > Fototriss, katt, Torsson > Kraft

Kraft

Vid första blicken på min veckas fototriss, kan kopplingen verka svår – Men historien är den här!


Förra sommaren kom vår granne upp till oss och sa att man hade hittat vår katt, påkörd! Vi gick ner och tittade på eländet och mycket riktigt, det var vår katt ”Torsson” som låg där, väldigt död. Vi tog hem honom, grävde en grop, la ner katten, la blommor på graven som flickorna hade plockat. Sen sörjde jag lite extra eftersom jag nu var ensam man i hushållet. Men vi gick vidare! =)
Igår när vi var ute och jobbade så stod han plötsligt bara där, vår katt… Det snurrade ju lite i huvudet, fast mest nog på mina barn som inte fatta någonting… Den där katten vi begravde för snart ett år sedan levde tydligen!?
Det krävs KRAFT att komma tillbaka från döden, efter nästan ett år! =)

Välkommen hem Torsson!

Kategorier:Fototriss, katt, Torsson
  1. 23 mars, 2009 kl. 20:20

    Men så underbart. Att katter har nio liv har man ju hört flera gånger, Torsson är bevis på att det inte är en skröna!Så fin han är!

  2. 23 mars, 2009 kl. 20:45

    Oj vilket solskenshistoria! Vad glada och lyckliga ni måste ha blivit när han kom tillbaks! Man kan inte låta bli att funera över var han har varit eller hur han har klarat sig. Klappa honom från mig.

  3. 24 mars, 2009 kl. 18:27

    Så fantastiskt! Det är så man nästan kan bli religiös när man hör det. Underbar historia och det krävs ju verkligen kraft att ”uppstå från det döda” men är det någon som kan göra det så är det katten. Grattis till att få honom tillbaka….undrar bara som den realist man är hur det gick till…??? Ha det bra. Tack för att du tittade in på min blogg.

  4. 25 mars, 2009 kl. 08:35

    Ja, vi undrar lite vi oxå! =)

  5. 28 mars, 2009 kl. 23:14

    Får mig osökt att tänka på en bok av stephen king…Japp, det här måste vara en sjusärdeles kraft.Katter är magiska med en massa liv… Härligt att han kom tillbaka :o)

  6. Anonymous
    3 april, 2009 kl. 12:27

    Fantastisk historia! (Jag lånade den… Historian alltså, inte katten. Ok hoppas jag?)Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

