Hem > Fotoutmaning > Trädgården vaknar!

Trädgården vaknar!




En liten trädgårdssnigel njuter av vårsolen på ett tulpanblad. Undrar om
Jane tycker det är lika fint, han kanske sätter i sig lite av bladet också,
vad vet jag. Jag missade den lektionen på biologin i skolan som handlade om
trädgårdssniglars kostcirkel.

Tema djur – BLir kanske roligare nu när jag tycker Fototrisset tappat sitt syfte. Nästa vecka ska jag vara med och då med en ny bild!

Kategorier:Fotoutmaning
  1. 11 april, 2009 kl. 20:03

    Skönt mjukt ljus. Jag har inte testat att fota sniglar med mitt macro än. Men det kan säkert vara knepigt även fast de är långsamma. tycker man får kämpa rätt bra för att få skärpan där man vill. Men det är säkert en övningssak också. Försökte mig på blåsippor ikväll igen men det blåste alldeles för mycket.Fortsatt trevlig påsk!

  2. 21 april, 2009 kl. 13:12

    Jättehärliga bilder med fina färger. Jag gillar när det är lite sådär lagom suddigt utanför fokus!

  3. 21 april, 2009 kl. 18:32

    Riktigt riktigt vackra foton! Gillar speciellt skuggan vs ljuset. Den sista bilden ger lite intryck av nyfikenhet när den lilla snigeln kikar över kanten 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

