Hem > Hanna, trägubbe > Trägubben

Trägubben

Jag och min dotter Hanna är lite oense…
Under någon vecka nu har Hanna varit väldigt enkelspårig i sitt liv. Det är bara mamma som duger till något. Elsa/Tove men framför allt jag är inte mycket att hurra för.
När hon är glad och nöjd och har ätit, sovit, bytt blöja och livet är så där perfekt, då gillar hon sin pappa – men om något inte stämmer så är jag till råttorna.
Jag borde ju veta, och jag vet. Detta blir annorlunda när hon blir lite äldre, kanske redan om en vecka. Men det smärtar oerhört när ens barn inte vill vara i ens famn!
Både Elsa & Tove var så, i alla fall vill jag minnas det.
Det jag dock inte förstår, när hon är sådär lite ledsen och jag lägger ner henne på skötbordet för att om möjligt göra det bättre med en torr blöja, kan hon plötsligt skina upp i ett stort leende över den där j*vla trägubben som hänger över skötbordet.
Va f*n kan han som jag inte kan…

Kan han pussas och gulla som din pappa, kan han bygga med klossar, kan han åka pulka jättefort. Han kan ju inget, mer än att hänga där och se fånig ut…

Nä, en mörk dag ska jag slita ner den där gubben, dra ut honom i trädgården och mötas ”mano a mano”.
Hoppas bara han inte är allt för stark!
Kategorier:Hanna, trägubbe
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

